top of page

Neden "cella celalühu"diyoruz?

Kurân’da Allah’ın yüceliğini dile getiren ifade “ teâlâ” ifadesidir. “Allah yücedir” diyoruz. Peki Kurân’da “Allah’u cella celalühu” diye bir ifade varmı? Yoktur.

 

Merhum Elmalı diyor ki: “ Hak dini Kurân dili. ”Kurân dili ile Rabbimizi yüceltmek varken, neden bu tarz övgü ifadelerine ihtiyaç duyuyoruz. Allah’u Teâlâ diyelim. Rabbimiz kendisini öyle ifade etmiş, onu uygun görmüş. Bizde buna dikkat ederek bunu kullanalım. İki de bir “Allah cella celalühu” (cc) demeyelim. 


Kurân’ı Kerim neyi kullandıysa Allah kendisine hangi esmayı verdiyse bizde o esma ile Rabbimizi tanımaya çalışalım. Kendi kafamızdan Allah’a isim veya yüceltme sıfatları uyduramayız.


İbrahim ÇELİK

 
 
 

Son Yazılar

Hepsini Gör
Salli ve Barik Duaları Ahzap Suresi 56 ile çelişir mi?

Salli ve Barik dualarının içeriği ile Ahzâb Suresi 56. ayetin ruhu arasındaki ilişki, Kur’an merkezli düşünen birçok araştırmacının ve müminin dikkatini çeken çok köklü bir çelişkiyi barındırır. Eğer

 
 
 

Yorumlar

5 üzerinden 0 yıldız
Henüz hiç puanlama yok

Puanlama ekleyin

İLETİŞİM

  • Facebook
  • X
  • Instagram
  • YouTube

Bize ulaşın.  Bilgi paylaşımı için burdayız...

bottom of page